22 Şubat 2015

Dergilere devam..

 Şair İlhami Çiçek'ten bir derleme ile açılmış İzdiham adlı dergi.

Şimdiye dek okuduklarım içinde en agresif  ve... (kelime bulamadım buraya: politik?, daha az edebi, daha çok agresif?) olanı diyebilirim bu dergi için.

Tanıdık adlar olarak Ali Ayçil, Güven Adıgüzel, Mevlana İdris, Ali Lidar, Yağız Gönüler vardı. Benim gözüme takılanlar:


Ali Ayçil "Kaybedenler"den bahsederken Zeliha Yurdaer, Kobane'de savaşırken ölen 19 yaşındaki öğrencisini anlatmış. Bir başka yazısı ise Macar Sineması hakkında.

Deleuze kitaplarım arşivde bekleyedursun, Gösteri Türkiye'sinde Deleuze yazısıyla Yasin Şafak bir çerçeve çizmiş.

Yağız Gönüler, Ece Ayhan hakkında bir soruşturma dosyası yapmış.

Güven Adıgüzel kargaları anlatmış, evet, yanlış okumadınız "anarşist kuş" kargaları.

F.Ş. Süzer de yazısına aynı adı koymuş: Mangal Maşası.  O da türkülerin özel güzelliğinden bahsetmiş:)
He, he ben daha önce yazmıştım na burda:Mangal Maşası

Bir de Onur Bayrak'ın "Lügatlere Güncelleme" başlığı altındaki bölüm hoşuma gitti. Kelimelerin TDK anlamlarının arkasından kendi yüklediği mizahi anlamları eklemiş ki güzel olmuş.

*****
14 ŞUBAT DÜNYANIN ÖYKÜSÜ

Yayın Danışmanı Füruzan'mış bu derginin. Ve 2. yılı imiş derginin.

Uluslararası Ankara Öykü Derneği'nin yayını.

Dolu bir dergi.

Bu yılki 14 Şubat dünya Öykü günü bildirisi Murathan Mungan tarafından yazılmış; ona da yer vermiş dergi.

Dergi adıyla müsemma. Birçok farklı ülkeden öykücülerin öykülerini çevirileri var.  henüz hepsini okuyamadım. Bakıciiz:)

G.Y.Yönetmeni Özcan Karabulut'un yazısında değindiği , kısaca, "çeşitli sebeplerle edebiyatta özgür bir şekilde yazmamak" konusu mühimdi. Bir taraf seçmek zorunda hissetmek, birilerini kızdırırım korkusuyla hareket etmek vs...

Edebiyat camiasının içini -upuzaktan da olsa- görmüş biri olarak bu konunun içine bir başlık daha eklerdim doğrusu. Ama onu ben ayrıca yazarım belki.

Dergideki öykülerden en çok beğendiklerim Remzi Karabulut'un Yılanı Öldürdüler, Deniz D. Şimşek'in İmza, Pınar Gürgenli Bozlak'ın Çatlak adlı öyküleri oldu.

Ayşegül Tözeren, Nilüfer Altunkaya ve Oylum Yılmaz'ın yazılarını ise sonra devam etmek  üzere kıvırdım.

2014 Yılında Öykü başlığı altında, adından da anlaşılacağı üzere 2014 yılındaki öykü kitapları ve öykücüler konu edilmiş. Bu konuda Kemal Gündüzalp ve Necip Tosun'un titizlikle ve emekle sıraladıkları yazıları, güzel bir kaynakça-andaç hükmünde olmuş. 








2 yorum:

  1. peki tamam :D anlaşıldı , gerçi ben dergi okumaya çok ta fırsat bulamıyorum ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç değilse belli başlı dergilere arada bir göz atmakta fayda var :) )

      Sil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)