9 Haziran 2014

KÜRTLER, NE İSTİYORSUNUZ?

Burayı okuyan ya da denk gelen tüm Türkiye Kürtlerine soruyorum ve samimi cevaplarını bekliyorum. Türkiye'den ne istediğinizi, ne beklediğinizi yazın bana. Lütfen! Bilmek istiyorum! Pkk gerçekten sizi temsil ediyor mu? Nereye kadar edecek?!




Çingene, Kürt, Alevi, Ermeni, Rum... Evet, bunlara karşı kin duyulan bir ortamda yetişmedim ama burun kıvrıldıklarını da yalanlayamam. Uzak durulanlardı bunlar.

Her milletin iyisi iyi ama diye başlayan cümleler de kuruldu sıkça. Sonra komşularımız oldu ve onların da "bizim gibi insanlar" olduğunu gördük...

Türkiye, böyle ayrışmalar üzerine kuruldu belki ve yüz yıldan fazladır bu düzen böyle gitti.

 Azınlıkta olsaydım, mesela anadilimi konuşmam yasak olsaydı, anne-babam bana anadilimi öğretememenin acısını çekseydi nasıl olurdu diye düşünmeye başladım ben de. Anlamaya çalışıyorum. Çok şey var...

Son 15 yılda ciddi şeyler oldu. Bu değişimlerden bir  olumlu rüzgar arkaya alınarak bir şeyler yapılabilirdi.

Birileri yaraları kaşımaya, nemalandıkları düzeni korumaya mı çalışıyor?

Şu var ki, silahla bir şey elde edilemez. Sadece kandan beslenenler semirir o kadar.

Türk bayrağı, Türk olmanın değil, bu toprakların, bu topraklarda yaşamanın sembolüdür.






8 yorum:

  1. Bunların kendi dillerini konuşmaları yasak filan değildi, hiçbir zaman da olmadı çarpıtıyorlar hani mal bulmuş mağribi misali, çocuktum ta 1965 li yıllar inşaat ameleleri bilmediğim bir dille konuşurlardı..ne yasağı, oturduğum apartmanda Kürt asıllı komşum var, kendi aralarında Kürtçe konuşuyorlar...yasak olsaydı bu dili unuturlardı...çok da iyi komşumdur limon kalmaz, salçam biter, minik bir soğana ihtiyacım olur ilk ona giderim, biz bunlara ayrımcılık yüzyıllarca yapmadık, yoksulluksa ülkenin batısında, kuzeyinde, güneyinde iç Anadolu da da o yoksulluk vardı hala da var...başkentte çöp toplayıp geçinen yüzlerce komşum var ...yani bunların dil, yoksulluk vs. leri gerçek değil.

    Kürt diye askere mi almadık? İsterse paşa rütbesine kadar çıkabilir.
    Kürt diye milletvekili olamazsınız mı dedik?
    İsmet İnönü'nün kökeni Kürt'tür. Yine TBMM de onlarca Kürt kökenli vekil var, rahmetli anneannemin Bitlis'te komşusu Kürümoğulları da Kürt asıllıdır TBMM de senatör olmuştu yanlış aklımda kalmadıysa...
    İbrahim Tatlıses'in bildiğim kadarıyla altında özel uçağı var. Kürt'tür. İdil Biret'in, Fazıl Say'ın özel uçağı yok ama onun var.
    Doktor mu olamazsınız dedik? Mühendis mi? Bildiğim Ermeni, Kürt asıllı doktorlar var, İstanbul, Ankara en şık semtlerde özel kliniklerde paraya para demiyorlar.
    Ne ayrımcılık, ne bir şey. Öyle olsa bu örnekler olmazdı.

    Bunlar nankör. Bunlar İngiliz, FRansız, ABD kışkırtmasına kapılan hainler, yediği kaba pisleyenler, Osmanlı döneminde de isyan ettiler, yine yabancı devletlerin kışkırtmasıyla.
    Gidiyor İsveç'e orada 'İsveçli gibi hissediyorum' diyor, ama Türk gibi bir türlü hissedemiyor!!!
    Nankörlüğün tedavisi yok arkadaşım...nankör olmayacaksın...yoksulluksa bu ülkenin yoksulluğunu da paylaşacaksın, zenginliğini paylaştığın gibi...hiçbiri hainlik için bahane değil..

    Çok uzun oldu yorumum kusura bakma arkadaşım ama bu konuda çok doluyum
    sevgilerimi bıraktım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna Sırrı Süreyya'nın yanıtı var aslında. Hani her şey olabiliyorlar evet ama bir "Kürt" olmak mesele. Sadece hümanizmle bakılsa, herkes tarafından, sorun kalmayacak.

      Sil
  2. Bu soruların cevaplarını ben de merak ediyorum. Bakalım ne gelecek? Bayrak evet hepimizin bayrağı, tıpkı vatan toprakları gibi. O'na saldırmak tamamen provakasyon. Ben gerçek kürtlerin bayrakla bir sorunları olacağını düşünmüyorum. Pkk, uzantısı bdp, hdp gerçekten kürtleri düşünüyor olsalardı en basitinden güneydoğuda yapılan yatırımları engellerler miydi. Hayır asla. Bilakis korurlardı... Bu kadar açık ve net...

    YanıtlaSil
  3. Hey aşağıdakiler, sorun çıkaran varlıklar ne istiyorsunuz? daha ne istiyorsunuz? bir sürü haklar verdik işte. :)
    Ben kendi adima sadece Kürt kimliğimle var olmak istiyorum. aşağılanmak istemiyorum. eşit yurttaşlar olarak yaşamak istiyorum. bu özgürlüklere kavuşmak için tek bir masum canlının, hayvanın zarar görmesini istemem, kabul etmem.
    yok saymak en büyük aşağılamalardan biridir bence. çevre ülkelere göre oldukça uygar modern laik olarak kurulan bir cumhuriyet, 80-90 yıl boyunca binlerce yıldır kendi topraklarında yaşayan bir halkın dilini kültürünü yok etmeye çalıştı. inkar ve asimilasyon politikalarıyla aşağıladı.
    kürt kimliğiyle varolmak isteyenlere acımasızca işkencelerde bulundu. 12 eylül sonrası sadece Diyarbakır cezaevinde binlerce insan işkencelerden geçirildi. bu acımasız politikalar büyük bir öfke ve nefret birikimine sebep oldu. bunların acısını hep birlikte çekiyoruz işte.
    özgürlüklere kavuşmak için acımasız şiddet ve terör yöntemleri uygulayanları asla onaylamıyorum.
    içine doğduğum ulus ta dahil olmak üzere ulusal simgeler, bayraklar beni hiç ilgilendirmiyor. bu gezegende yaşanan çatışmalar vahşetlerin savaşların en önemli nedenlerinden biri de ulusal sınırlar, ulusalcılık, ırkçılıktır bana göre.
    selam ve sevgi ile kal...

    YanıtlaSil
  4. Müjde Dural ; işte, paragrafınıza "Bunların" diye başlıyorsunuz ya, yazınızın devamına gerek kalmıyor ne fikrinizi görmek için ne de okumak için. "Bunların" diye başlanan cümlelerdir işte sebebi, bugün buna "sorun" diyorsak biz. Merak ediyorum siz hangi zamire tabi tutuyorsunuz kendinizi. Yazmışsınız ya Başbakan kutuplaştırdı Türkiye' yi diye, ya siz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, tek sorun belki de bu.

      Sil
  5. Naçizane benim görüşüm; ilkokuldan kalma, kafamıza zorla sokulmuş ve hiç sorgulama ihtiyacı duymadığımız milliyetçi duygularla bakmasak, insanlığı ve erdemleri sorgulasak sorun kalmayacak.
    Tek sorun o sorgulanmayan, beynimize monte edilmiş düşünceler.

    YanıtlaSil
  6. Bence onlar da diğer tüm insanlar gibi ne istediklerini bilmiyorlar.
    :)

    Zaten bir şeyi istemekle onu elde etmek gerekmez. Mesela ben bir müslüman olarak herkesin müslüman olmasını isterim. Bu mümkün mü? Elbette hayır.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)