16 Nisan 2014

GÜNAYDIN UMUT

*


                                  KOYU VE İRİ HARFLERLE: GÜNAYDIN UMUT


Kodama’nın ne olduğunu biliyor musunuz? Ormanda, her ağacın bir ruhu var ve ona Kodama1 diyorlar.


Peki benim ruhum nerede? Değiştiremeyeceği şeylerin peşinde koşmaktan bitkin, bir köşede dalgın dalgın sulara bakarak dinleniyordu. Köşeye çekilerek iyi bir şey yaptığını şimdi çok daha iyi anlıyorum, aferin benim güzel ruhum2a.

Günaydın Umut

Bahar gelince değişir bendeki  Kodama da. Nisanda doğmuşum, çok zalim, çok fena, korkarım çok, hep karışır ipin uçları:

Nisan en zalim aydır
Leylakları ölü toprakta, yoğurur
Anılarla istekleri uyarır
Uyuşuk kökleri, bahar yağmuruyla. 3

Yine de kararlıyım bir Nisanı daha geçirmeye. Biliyorum çünkü artık devr-i daimi, mutluluğun4 amaç olmadığını. Ve şairi selamlıyorum:

Alıkoymak bir Nisanın tadını.” 5 .

Günaydın Umut.

Bazıları için en büyük nimet kendisi olmaktır. Çünkü “varken yok olMamasının” tek yolu budur. Varsın ya, yokluklar senin kafandadır sadece. Yok diye bir şey yok ki. Herşey gözünün değil ama dilinin6 ucunda. Bu mutant hayata uygun ve uyumlu olMamak demekse var olman, uymayacaksın o halde. Bir de “hamuru sevgiyle yoğrulmuş kâinat” diye bir şey var. Sevmeyince olmuyor, hoşgörmeyince...

Bunları öğrendim işte. Evet, bunları yine unutacağım doğrudur, çünkü insanım ben. Ama daha sık hatırlayacağım. Hem belki diyebilirim ben de bir gün:

Utanırım seni hatırladım demekten
Çünkü her hatırlayış bir unutuş demektir.7


Günaydın umudum, arayı fazla açma e mi...











:
  1. Miyazaki’den...
  2. Ruhum, kaynağından dolayı...
  3. T.S. Elliot,Çorak Ülke’den...
  4. “Acaba saadet nedir? İşte bunu bilen yoktur. En doğru ifadesi ile söylemek gerekirse,âlemin gürültüsünden haberi olmayan mecnunlar mutlu sayılabilir,diyebiliriz.” Amak-ı Hayal’den...
  5.   Arif Nihat Asya
  6. Dil: türkçesi değil Farsçası..
  7. Hz.Mevlana

*  K.Loise Wright, Hope Renewed

2 yorum:

  1. İçimi titrettiin şimdi ne desem bilemedim :)

    YanıtlaSil
  2. her hatırlayış bir unutuş demektir....! vay canına Mevlana'nın bu sözünü ilk kez duydum güzelmiş!...bence de kendimiz ; neysek o olalım işte:)
    sevgiler

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)