31 Ekim 2012

BÖYLE ŞEYLER

 Böyle şeyler bizim başımıza gelmez, sanırsınız. Gerçi öyle sanmasak, her an azap veren bir şüphe içinde yaşamak zorunda kalırdık değil mi? Gel gör ki her an, her şey olabilir hayatımızda ve insanoğlu bunların ancak çok az bir bölümünü öngörüp önleyebilir.....Bir filmin bir sahnesini izlemiştim. İki kişiden biri diğerine “insanların her hareketi, davranışı aslında ölümü unutmak için yaptıkları bilinçsiz (ve bilinçli?) şeylerdir.” diyordu filozof bir edayla.


2004 and again..

10 yorum:

  1. Şu kadar ömrünüz kaldı deniyor bazı hastalara ve hastaların tüm psikolojisi alt üst oluyor.
    Acaba hangimizin yarını var.Aslında hepimiz ölümle yaşam arasındaki çizgide dolanıp duryoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, mesela o akrabam, sıradan bir sırt ağrısı derken şimdi hastanede...Sarhoş bir sürücünün kurbanı olabilirsin, ya da merdivenden düşüp kafanı yarabilirsin...

      Ama komalardan mucizevi uyanışlar da yaşanabiliyor...

      Sil
  2. birisi de, cenazelerde ağlayanlar aslında ölen kişiye değil kendi ölüm anlarına ağlıyorlar demişti. aynı minvalde bi söylem gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzer bir şey. En azından benim son 2 yılda yaşadığım yakın ölümlerde kendi ölümümü düşündüğüm gerçek.

      Sil
  3. bir yazı okumuştum, ölümden neden bu kadar korktuğumuzla ilgili. eskiden insanlar ölünce şimdiki gibi şehir merkezinin dışına, uzaklara, gözümüzün fazla görmeyeceği yerlere gömülmezmiş. tam tersine, hayatın içinde olurlarmış ve ölüm gayet olağan kabul edilirmiş. zamanla uzaklaştırdıkça mezarlıklarımızı, uzak olduğumuz bu duruma karşı korku geliştirmişiz doğal olarak. insan bilmediği şeyden korkar hesabı... aklıma geldi şimdi seni okuyunca.
    uzaklaştık diye mi korkuyoruz, korkuyoruz diye mi uzaklaştırıyoruz? yumurta mı tavuktan, tavuk mu yumurtadan?
    falan da filan işte... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırracım, yazdığın gibi bir makaleyi de-belki de tv'de bir programdı- ben de okumuştum. Hatta yabancı bir seyyah-yazarın bununla ilgili bir anekdotundan bahsediliyordu...Sana katılıyorum , insan bilmediğinden korkar. İşte kimileri ölümü toprak olucaz,bitcek her şey diye kabul edip içselleştiriyor buz gibi bir soğuklukla, kimileri de dini inançların yol göstericiliğine bakıyor...ama sorun ölümün varlığını inkar etmeye,unutmaya çalışmakla başlıyor bence...Uf, hakkaten de falan filan şimdi :)

      Sil
  4. hahahahahahahaha....
    çok iyi yaaa. ölümü görün birşeyler yazın demişsin !
    YAZIYORUM BAKKKKK...

    Cem'in yorumuna katılıyorum. Aslında ölenden çok ,kendi ölüm anınadır ağlamalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yazmışım bak, hem güldün hem yorum yazdın,fena mı olmuş :)

      Sil
  5. Hayatın başı ve sonu bellidir.İnsan için malum olmayan dünyada nelerle ve ne zaman karşılaşacağıdır. İnsan her an her şeyle karşılaşabilir ama bunu da bir sistematiği olduğunu düşünüyorum ben.Yani Kışın ağaçlar çiçek açmıyor mesela.Ya da artı 35 C derecede kar yağmıyor.Yani karşılaşacağımız ihtimaller.Yaşadığımız ortam ve şartlarla sıkı sıkıya bağlıdır..
    Saygı ile..:)

    YanıtlaSil
  6. tesadüf diye birşey yoktur demeye getiriyorsunuz yani...eyvallah.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)