22 Şubat 2012

PEMBE PİJAMA,KIRMIZI BULUZ VE MOR HIRKA

Dün bütün gün bu kıyafetleydim.(Allah’tan bugün öyle geçmedi.) Pazartesinin güzelliği ağır gelmiş olmalı,bir uyku,bir pinekleme hissi... Z. “Dünden nazar değdi sana” diyor, bıyık altından gülerek.  Tabii bir de Kemal Sayar’ın Kalbin Direnişi kitabını bitirme telaşı. Son postlardan da anlaşıldığı üzere ilgimi çeken bir kitap oldu kendileri.


Kemal Sayar’ın Otoyol Uykusu idi asıl akılda olan kitap. Bu da fena değilmiş. Bir psikiyatri profesörünün akademik ve kişisel birikimlerinin harmanlandığı,basit ama edebî güzelliği olan bir dille yazılmış,hikâye-makale karışımı denemeler. İtiraf etmeliyim ki  kimi konularda yeni bakış açıları yakaladım.

Okurken, kimi zaman kendimi bahsedilen yerine koydum düşündüm, kimi zaman çevremdeki insanları gördüm o tavır ve ruh hallerinde, ya da onları anlatılanlarda aradım.

Alıntıladıklarım dışında;

Dinciliğin Sonbaharı’nda “dinci-dindar” ayrımından,Kendi Önünüzden Çekilin’de, kişisel gelişim kitaplarındaki çarpıklıklardan, benliğe tapınmadan, IQ Politikaları’nda, IQ testleri başta olmak üzere “bilimin” ırkçılığı beslemek adına kullanılışından, Barbar Felluce’de denemesinde “Neyse ki bize değmiyor” “posacılığına”, Kalbin Direnişi’nde İslamî  terör kavramının temellerinden, Şiddetin Psikopolitiği’ne,Terörün Zihinsel Arka Planı’na…pek çok önemli konu var bu kitapta. Bir de gittiği şehirlerden dördünü anlatmış Sayar; Stockholm,Tunus Medine, Kahire ve Atlanta. Ki değme “gezi” yazısından çok daha güzel anlatmış.(Ki önümüzdeki aylarda planladığım 4 şehir gezisine fotoğraf makinesi almadan çıkmaya karar verdim, Kahire yazısı sebebiyle. En çok cep telefonu ile çekerim,dayanamazsamJ)

Kitabı bitirmeden daha Otoyol Uykusu ve diğerlerini edinme fikri yerleşiyor kafama. Sen ne güzel bir adammışsın Kemal Sayar diyorum.


 MİSAFİRLİKTE ÇAY İÇMİYORUM DENMEZ

Hasta komşumuzu ziyaret etmedeyiz. Yalnız, ne yalan söyleyeyim, oraya gitmeyi uzun zamandır istemiyorum,sıkıntılarını, karamsarlıklarını dinleye dinleye dert küpü oluyorum yarım saatte. Bir de herkes benzerini çeker gibisinden bir şey var ya, gelenleri de öyle dertli… Lakin severim kendilerini, iyi dinleyici sıfatımdan sonuna dek faydalansın, “dök derdini ummana” hesabıJ Ama üçüncü bardaktan sonra “İçmiyorum” deyince gönül koymuyor mu,vay halime…

SOKAKLARIN ADI GÜZEL

Şair Nedim Sokağı’ndan iniyorum. Yokuş aşağı,dar bir sokak. Bir de Orhan Veli var, Dede Efendi Sokağı da, Kerime Nadir de. Bir Sait Faik yok,olmaz ki ama! Sokakların sadece adı güzel.

RÜYALAR GERÇEK OLSA

Olmaya oluyor da yıllar alıyor tabirlerimin çıkması. Yalnız son rüyamı ben bile yorumlayamadım,Allah sonumu hayır ede: Casus olmuşum o diyar bu diyar gezdiğim yetmiyormuş gibi bir de gökdelenlerden filan atlıyorum, o kadar yaniJ Yok bu son değil,sondan bir önceki,sonuncusu bu sabahtı ama yorumlayacak kadar hatırlamıyorumJ




8 yorum:

  1. Rüyalar ve sokaklar bazen ne çok benzeşiyorlar.

    Bazı rüyalar çok garip oluyorlar; ne demeye geliyor diye düşünürken kaybolmak işten değil.

    Bazı sokakların ise hiç adı yok sadece numarada ibaret. Sıra numarası da izlemiyorlar. o halde neden sayılardan veriliyor isimleri? Kaybolalım diye mi? Karışık rüyaları numaralasak, öyle mi kaybolsa insanlar rüyalarda?

    YanıtlaSil
  2. renklere bayılan biri olarak kombinasyona mest oldum:)) pek içten pek güzel olmuş yazı (beğenen ifade:) )
    O hasta ziyareti ben gerçekleştirmek isterdim.. 3 bardak çay içince insan çay içtim der mi yahu.. şöyle en demlisinden en şekersizinden, biraz tarçın karanfil, tane karabiberli... off çay demleyip demliği bitiresim geldi...
    KemaL Sayar duyuyordum ismini şimdi almaya tevşik edici bir merak içindeyim:)) Durup merakın geçmesini bekleyeceğim... 70 tane kitap alınca bu yıl:) biraz beklemeli insan iyi şeyler için:)

    YanıtlaSil
  3. Vladimir, sen bana hep böyle güzel yorumlar yaz, ben de sana bedava rüya tabir edeyim:) Teşekkürler:)

    Not: Ben artık rüyalarımda kaybolmak istemiyorum, bir an önce çıksın artık :))
    Sokaklara numara vermek çok büyük garabet bence.Karşıyaka'da çok var, içinden çıkamazdım ben oranın :)

    YanıtlaSil
  4. Cemre, lisedeyken kahverengi ve lacivertten başka renkte kıyafeti olmayan ben için bu renk cümbüşü ilaç gibi geliyor,artık bu yazki gardırop rengarenk olacak:)

    Dedim ve ekledim: Bana sorarsan Kemal Sayar'ı erteleme çok, kolay da okunuyor. İrdelediği konular psikolojik ve sosyolojik. Bu ülkede, bu kapitalist dünyada yanlış giden birşeyler var da ne diyorsanız göz atmakta fayda var.. Selamlar.

    YanıtlaSil
  5. dün kredi kartı ekstrem gelince kendi kendime dedim ki kapital düzel, tüketim toplumu gibi dilinde pelesenk olmuş ifadeleri kullanmayacaksın.... hem deliler gibi bu sisteme hizmet edip hemde bunu konuşmak kendime olan saygımı zedeliyor.... öneride ısrar için teşekkürler.. en kısa zamanda edineyim:))

    YanıtlaSil
  6. Cemre, gülen surat çiziyorum buraya ancak :)) Hepimiz kapitalizmin oyuncaklarıyız, diye bir de slogan mı uydursam acep ? :)

    YanıtlaSil
  7. Bir iki kez söyleşisini izledim..çok temiz yüzlü biri..ama kitabı çok övmüşsün bu hafta alırım..bu tür kitaplar çabuk okunuyor zaten..:))

    YanıtlaSil
  8. Crazy; ne bileyim,bana iyi geldi bu kitabı okumak:) Çoğu noktada fikir ve hislerine katıldığım için de olabilir. Anlatım dili de şiirli:)Ama iyi bir psikiyatrist olduğundan şüphem yok.

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bi' şeyler, üşenmeyin :)