Herkes İzlediği İçin İzlemiş Gibi Yaptığın Ama İzlemediğin Filmler

Calvino'nun kitaplar için yaptığu sınıflamadan uyarladım başlığı.

Postacı (Il Postino) bu filmlerden biriydi.

Nihayet izledim geçenlerde.

Çok hoş, sevimli bir film. Artık böyleleri yapılmıyor:p

Filmin anlattıkları ile filmdeki sadelik, doğallık ( hikayenin geçtiği yerin güzel tabiatıyla birlikte elbet), akıcılık, espritüellik, Mario  karakterini canlandıran aktörün başarısı... güzel bir seyirlik koyuyor ortaya.



1995 yapımı ve birkaç tane Oscar ödülü de varmış filmin.
Yönetmen Michael Radford.

Senaryoda yönetmen Michael Radford  ve erkek başrol  Massimo Troisi ile  Anna Pavignano'nun adı geçiyor.

Senaryo bir film için çok önemli, yönetmenle birlikte. İksi iyi ve uyumlu oldu mu böyle güzel işler çıkıyor diye düşünüyorum.

il postino ile ilgili görsel sonucu

Bir de  sinemalar.com'da şöyle demişler:

"(Şilili) Yönetmen Antonio Skarmeta'nin 1983 yapımı Ardiente Paciencia isimli filminin bir remake'i olan Il Postino, orijinalinde 70'lerde Şili'deki bir sahil kasabasında geçen olayları 50'lerin İtalya'sına taşıyor. Orijinalinin aksine politik olaylara fazla bulaşmadan kolay yenilir yutulur bir film olmayı biliyor ve tarihte En İyi Film Oscarına aday gösterilen çok az sayıdaki yabancı filmden biri olarak kayda geçiyor."

Bu bilgiyi okuyunca asıl filmi daha çok merak ettim. Alıntıdaki fazla suya sabuna dokunmayan bir film olduğu eleştirisine ise diğer filmi izlemeden katılırım. Göndermelerle iktifa etmiş. Bu da bir şeydir gerçi:)




Asıl film için bir link: http://www.imdb.com/title/tt0085179/

Bir diğer link: https://eksisozluk.com/ardiente-paciencia--1393887

Scarmeta, romandan evvel radyo oyunu olarak yazmış. Sonrasında tiyatro, roman ve film...

Oyun Türkiye'de de sahnelenmiş. Kitap ise Can yayınlarından çıkmışmış. 

Son not: Başrol erkek sizce de Mahir İpek'e benzemiyor mu? Ya da Mahir İpek ona:)


Kadın başrol de çok tanıdık bir simaya sahip ama çıkaramadım. Özge Özpirinççi ile Catherine  Zeta Jones karışımı galiba:) Güzel hatun vesselam:)

maria grazia cucinotta 2016 ile ilgili görsel sonucu


maria grazia cucinotta ile ilgili görsel sonucu
Bu Maria ablamız C.Z. Jones'dan 1 yaş büyükmüş. Üstelik bir Bond kızı bile olmuş :p


Au revoir canlarım.

12 yorum:

  1. merak ettim.
    bakayım fırsatım olursa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa, senin gibi bir film kurdundan kaçmaması lazımdı :)

      Sil
  2. ya zeta jones u niye hatırlatıyorsun şimdi. kalp atışlarım yükseldi.. :))
    bu filmleri izlemedim. öneriyorsan not alalım o halde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablalar güzel valla, normaldir :P

      Postacı'ya kaynak olanı ben de izlemedim henüz ama Postacı fena değil. Öneririm.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Bir şeyden de eksik kal be arkadaş:))
      Beğenmiş miydin peki oyunu?

      Sil
  4. izlesem mi, şu aralar milyon tane film bakıp hiçbirini izlemiyorum , öyle bir haller işte :D

    YanıtlaSil
  5. okunacak kitaplar,izlenecek filmler.... Bir insanın üstüne bu kadar da gelinmez ki!!!

    YanıtlaSil
  6. Şili'den İtalya'ya ilginçmiş. Gerçekten Catherine Zeta Jones'a benziyor..çocukluğumda Cladia Cardinale vardı ona da benzettim.

    YanıtlaSil
  7. Hollywood iş yapacak kitabı senaryoyu filan hemen kapar:)
    Claudia ablaya da bakayım bir. Guzele bakmak sevapmis zaten:p

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)