DIANA'NIN KANLI KAVAKLARI

Yazarın ikinci kitabıymış Diana'nın Kanlı Kavakları ( Ekim 2013, Şule yay)...

Masalla gerçeğin, düşle uyanıklığın bulanık çizgisinde oluşturulmuş atmosferleriyle eli yüzü düzgün öykülerdi bunlar. Kimisinde gotik izler bile duyumsadım. (Diana'nın Kanlı Kavakları, Gülperi'nin Dönüşü...)


Bazı kısımları fazla uzatılmış bulduğum oldu ama yazarın kendi öykü dilini ve evrenini bu kitapta başarılı bir şekilde oluşturduğunu söylemeliyim.

Uslup olarak da bir hayal âleminde dolaştıran ama aynı zamanda birak "terimi" de barındırabilen,  sadelikle süslülük arasında gidip gelen metinlerdi bana göre. Ya da imgelerin çokluğu bana böyle hissettirdi, tam olarak bilemiyorum :)

"Gece yarısında ay, yokluğunun işaretini verir" demişti, "Sakın Diana! Sakın bilmediğin yerlere gitme." (1)

....
Kız periler : Ayın, Mücen'in sokaklarına dolduğu, dallardaki kuşların yumurtalarını kayalıklara götürdüğü saatlerde, tam dokuz perikızı  cümle kapısının önünde boğularak hendeğe atıldık. Ayın ışığında uyuyan kavaklar uyanarak birer yılana dönüşüp önce ısırdı, sonra boğdu bizi. Boyumuzun mensupları " bunlar kırıktı" dediler, "kırık olan iflah olmaz." Çocuklarımızın babaları- âdemoğulları- suçsuz bulundu.  Onlardan öç almak, iz sürmek uğursuzluk sayıldı. (2)

....

Bir sonbahar yolculuğundayım. Mekânsal alışkanlıkların ötesinde ürpertiler yayan nemli yolu yürüyorum evrenin herhangi bir zaman diliminde varolmuş, halkalanmış sonra bir esrimeyle gövdeden kopmuş, incelmiş damarlar ağıyla uçlarda salınıp duran o bahçeye doğru. (3)

********
(1) ve (2): Diana'nın Kanlı Kavakları
(3): Güz Ağacı

Yazar hakkında:

1971 doğumlu ve sosyoloji mezunu. Halen felsefe öğretmenliği yapıyor. Üçüncü ve son kitabı Leyla adını taşıyormuş.

Ben okumadım ama yazarla yapılmış bir söyleşi de şurada:


7 yorum:

  1. Son yıllarda ülkemizde öykücü bolluğu var malum:) İşin esprisi bir yana bunlar arasında iyi olanları ayırt etmek lazım. Cerko da hiç fena değil.

    YanıtlaSil
  2. ben yazarı yabancı zannetmiştim:) ilginç bir kitaba benziyor, gotik severim ben okuyanilirim bunu da, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. %100 yerli:)

    Listeye al bence de.

    Sevgiler bizden:)

    YanıtlaSil
  4. %100 yerliler daha bir merakımda bu aralar.
    Teşekkürler bilgi için..

    YanıtlaSil

Ölümü görün yazın bir şeyler, üşenmeyin.
E, üşenmeyin dedik ya:)